Elmir

Nowy Świat

Ogłoszenie

Data W świecie Elmir mamy
Pogoda
Wydarzenia
Uprawa
------~~<<<====*====>>>~~------

Wpisz swoje ogłosznie
------~~<<<====*====>>>~~------

Ω

#1 2008-08-09 19:47:15

Genialny Zolw

Wielki Mistrz

Zarejestrowany: 2008-08-07
Posty: 95
Punktów :   

Jak odbywa sie walka?

W świecie Elmir występują 2 rodzaje walki:

I Całkowicie opisowa
Występuje jedynie podczas walk treningowych. Polega na tym, że gracz opisuje swoje postępowanie w ciekawy sposób. Przykładowo:
Genialny Żółw przygotowując się do walki zrzuca swój wyblakły płaszcz i staje na macie. Przygotowuje się do ataku i rozpoczyna szarże na wroga. Wykonuje technikę złotego zęba [techniki poznacie podczas nauki i mistrzów]. Grad ciosów spada na Starego Kruka, jednak on dzielnie się broni i paruje wszystkie ciosy.
Taka walka trwa dopóki mistrz nie przerwie jej swoją wstawką o tym, że jeden z walczących upadł. W zależności od tego jak barwnie [chodzi o opisy] walczyli uczniowie, mogą dostać punkty do statystyk, zwiększyć swoją umiejętność lub nabyć nową, a nawet opanować jakąś nowa technikę.

II Mechaniczno - opisowa
Używana podczas turniejów oraz walki z przeciwnikami z innego świata (czyli nie z innymi graczami). Walki opisujemy tak samo jak w wersji pierwszej tyle, że w tym rodzaju walki liczą się nasze statystyki. W Elmir mamy cztery podstawowe statystyki:
-Siła
-Zwinność
-Szybkość
-Wytrzymałość
Zaczniemy od wytrzymałości. Spełnia ona dwie ważne role po pierwsze daje nam ona obraz punktów jakie możemy stracić podczas walki. Punkty jakie możemy stracić podczas walki oblicza się mnożąc wytrzymałość razy 10.

Przykład:
Mamy 10 punktów wytrzymałości. Razy 10 to daje nam 100 punktów do stracenia. Przeciwnik atakuje nas odejmując nam 12 punktów (obliczaniem punktów obrażeń zajmiemy się dalej). Tracimy 12 punktów, więc zostaje nam 88 punktów do stracenia.

Wytrzymałość spełnia również drugą funkcje. Mianowicie jeżeli stracimy wszystkie punkty do stracenia, a nasza wytrzymałość przewyższa siłę wroga, dostajemy w ramach naszej silnej wytrwałości dodatkowe punkty strat równe naszej wytrzymałości.

Przykład:
Mamy 10 punktów wytrzymałości. Straciliśmy wszystkie punkty strat. Nasz przeciwnik ma się równą 9. Jako, że nasza wytrzymałość przewyższa jego atak dostajemy dodatkowo 10 punktów strat.

Na skuteczność ataku wpływają dwie cechy. Siła oraz szybkość. Podstawa ataku (bez użycia techniki) jest obliczana ze wzoru 2 razy siła minus szybkość. Chociaż z tego wzoru wynika, że szybkość przeszkadza tak naprawdę im większa szybkość będziemy mieli tym większe prawdopodobieństwo, że przeciwnik się nie obroni. Techniki ofensywne zwiększają na jedną turę walki nasza podstawę ataku o wielkość zależną od rodzaju techniki.

Przykład:
Przeciwnik  100 punktów do stracenia, natomiast my mamy 9 siły i 8 szybkości. Daje nam to 10 podstawy ataku. Dodajmy do tego 3 punkty ataku za użycie techniki. Łącznie mamy 13 punktów ataku. Zakładając, że przeciwnik wogóle się nie broni zmniejszamy jego punkty strat do 87.

To teraz skuteczność obrony. Na to składa się szybkość oraz zwinność. Punkty podstawy obrony (bez użycia techniki) obliczamy ze wzoru szybkość plus zwinność minus 10. Jeżeli użyjemy technikę defensywną to na jedną turę zwiększa nam ona punkty obrony.

Przykład:
Mamy 100 punktów strat, 8 szybkości i 8 zwinności. Przeciwnik ma 13 punktów ataku właściwego (razem z techniką). Obliczamy ze wzoru punkty obrony właściwej (dodajemy 3 punkty od techniki). to będzie 9 punktów obrony właściwej.

Zadane obrażenia obliczamy z prostego wzoru: punkty ataku właściwego minus punkty obrony właściwej. W naszym przypadku zadane obrażenia wyniosą 4.

Kiedy zostanie nam mniej niż 10 punktów strat nie możemy wogóle się bronić (nie mamy punktów obrony właściwej, a przeciwnik atakuje z pełną mocą.

Uwagi ogólne
To jest pierwszy system walki jaki utworzyłem, więc ma wiele niedociągnięć. W praktyce dopiero okaże się jak on działa. Tworząc go wzorowałem się (wzorowałem nie znaczy wcale kopiowałem/wklejałem) na systemie walki gry  www.zakonswiatla.pun.pl . Wszystkie uwagi, propozycje odnośnie systemu proszę zgłaszać do biura pomysłów w dziale Rada Elmir.)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl